Old Smugglers Spectacular Bid
Så heter min lilla pälskling. Han kallas "Chevy" till vardags.
Jag hoppas på att Chevy och jag skall få många år framför oss i ringarna, i fårhagen och på lydnadsplan. Han är dock bara 8 veckor nu, så det dröjer ett tag innan vi kan dra igång.
Han gör dock sin utställningsdebut till hösten, troligtvis i Svenstavik i slutet på Augusti (tror jag det var).
I denna tråden tänkte jag ni skulle få följa Chevy och alla hans hyss, han är en riktig buse med stor personlighet och en rejäl skopa attityd 🥰
Vilken liten sötnos. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Även fast man är liten får man följa med på långpro,menad, men man får åka snålskjuts i bärschalen om man blir trött i benen 😉
Matte har krattat ihop en gräshög åt mig, det var snällt av henne 😝
Det låter konstigt därifrån
#5: Mycket att upptäcka när man är alldeles ny i världen. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8: Ja det finns allt möjligt konstigt att upptäcka 😉
Särskillt är man kommer från landet utan grannar och till en lägenhet nära en storstad där det är människor och andra hundar överallt. 😉
Skall man på utställning så måste man kunna sitta i bur. Men det var inte populärt.
Tur att man har några veckor på sig att burträna 😉
- Redigerat 2024-05-06 09:20 av Draken
Kloklippning är något som man måste finna sig i 😉
- Redigerat 2024-05-06 09:21 av Draken
#10: Nä fy! Att bli instängd så där när man är van vid att få springa fritt. 😍
#13: Ja han blängde styggt på mig. Sen var han riktigt sur på mig ett tag 🙈
Blir att burträna dagligen. Han får sitta i buren kortare stunder två-tre gånger om dagen.
Idag har vi påbörjat ringträningen. Han var jätteduktig och fick dessutom beröm av instruktörena 😁
Igår tog vi årets första "bad"
Det är jobbigt att bada i lergropen tydligen 😉
Lerinpackning lär ju vara bra för huden. 😊
Ja det sägs så 😉
Det händer mycket på 5 veckor 😉
#21: Men fortfarande lika söt. 😍
#22: Jo han är ju det 🥰